Halaman

Rabu, 22 Mei 2013

Aleesya 11 bulan tapi belum ber.....!

Assalamualaikum 

Cepat benar rasanya si Aleesya membesar. Pejam celim pejam celik, si booolaaat nie dah 11 bulan. Menghitung hari jer ke tarikh 1 Jun 2013, genap umur Aleesya setahun. Aleesya...seorang yang pandai membawa diri dalam semua situasi. Tak banyak meragam dan mudah tersenyum....:)

Mudah dibawa berjalan-jalan sebab kalau dia mengantuk, dia akan lentok dibahu saya @ en husband. Belum cukup umur setahun, dia dah 'dibenarkan' makan macam-macam. Alhamdulillah semuanya ok walaupun dia makan macam-macam. Perut tak meragam, membuang pun mudah (cuma kadang-kadang ada jugala sembelit tapi saya berikan dia minum banyak air masak dan semuanya kembali menjadi ok :p). Giginya dah ada 6 batang. Empat batang di bahagian atas dan 2 batang di bahagian bawah.

Tapi yang terlewat untuk Aleesya nie adalah Aleesya belooooommmmmmmmmmm disunatkan. Huhu...Terlupa dengan kesibukan harian hingga terlupa tentang perkara yang satu ini. Kakak-kakaknya dulu boleh jer duduk, wajibla pergi klinik jumpa doktor untuk disunatkan. Kecik-kecik nie mudah sikit sebab mereka tak banyak karenah dan meragam. Takut benoooorla kalau si Aleesya nie menjerit-jerit dan menendang-nendang doktor yang akan menyunatkannya nanti. :b

Gaya duduk mengalahkan YB hokey...
Saya tak ajar nih duduk macam nie. Sporting plak dia hari nie nak bergambar. Cayalah Cha...
Nak lari dah la tu. Jemu lama-lama atas buaian tue. Kejap jer dia boleh 'bersopan-santun' atas buaian nie. Yang lain dia asyik berdiri, duduk, nak panjat tempat letak tangan dekat buaian tu, nak turun dan macam-macam. Layan jer la...petang nie cuaca tak panas sangat macam biasa. Pukul 6.30pm matahari dah tak silau membahang. Redup-redup jer cuacanya. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa...Mmmmmhhh best jer bersiar-siar dekat laman nie. Kalau hari-hari cuaca macam nie kan best. :)
Comel tak Aleesya? (baca dengan nada KAK TON...hahaha)

Aleesya pun bukan main suka lagi. Ha nampak tak giginya yang 6 batang eituhhh?...
Aleesya...jangan suka sangat tau! Hujung minggu nie ibu dan abah nak bawak Aleesya jumpa doktorrrrrr....:b

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jika anda anda komen. Sila kongsikan bersama.Terima kasih atas jalinan ukhuwah anda.