Sabtu, 27 April 2013

Kerana jam, lupa susu dan pampers!

Assalamualaikum

Bagaimana hujung minggu anda? Semoga semuanya mengembirakan dan selamat beristirehat bersama keluarga tersayang. 

Pagi tadi hujan renyai-renyai. En husband ajak teman ke pekan untuk membeli susu dan pampers anak-anak. Biasanya susu dan pampers, en husband akan beli di kedai ubat di Pekan. Tapi masalahnya kedai tersebut terletak di laluan yang agak sesak dan tiada kemudahan parking. En husband pernah kena saman semasa membeli susu di kedai tersebut. Bukan sikit nilai RM yang perlu di bayar. RM150 melayang macam tue jer. Kalau bagi pada saya dah macam-macam saya boleh beli. Huhu..

Berbalik pada cerita tadi, saya dan en husband pun siapkan anak-anak untuk dibawa sekali. Bukan main sukala budak-budak tue bila boleh pakai baju cantik-cantik dan keluar berjalan. Oleh kerana hujan dan masih belum breakfast, en husband ajak breakfast di Giant sebab mudah parking dan nak elak dari kena hujan. Di medan selera Giant, pagi-pagi nie rupanya tak banyak gerai yang buka. Jadi kami hanya makan nasi lemak dan anak-anak makan Sweet Bun & Arabian Mushroom Sup. Bila dah kenyang, kami pun jalan-jalan sekejap di dalam Giant. Patutla tak banyak gerai dibuka, rupanya di tempat parking ada pasar tani. Masa sampai tadi tak perasan pun ada pasar tani mungkin kami sampai terlalu awal. 



Sementara menunggu en husband belikan makanan, Aleesya main to-chak dengan kak Yasmin. Si Amani macam biasa ikut kaki dia jer nak melangkah ke mana-mana yang dia suka. Ternampak anak kucing di medan selera tue, berkepitla dia dengan anak kucing tue.
 Pelayan baru kerja di medan selera Giant. Hehe
Kebetulan pagi tadi ada pertandingan nasyid di ruang legar Giant. Ingatkan nak tunggu bagi anak-anak tengok tapi pukul 10.30 pagi belum lagi start. Mungkin jam 11 pagi baru start. Nak tunggu memang tak la sebab en husband kerja petang tadi. Sebelum turun ke parking Yasmin buat permintaan plak. Nak jam besar macam njang. Haduih! dah berapa banyak jam yang dah dibeli untuk dia tapi semuanya rosak dan tak pakai pun. Mimpi apala pulak nak jam nie?...

Sepanjang perjalanan, Yasmin macam biasala merengek nak barang yang dia mintak tak dapat-dapat tue. Terpaksala en husband cakap "petang nanti, abah beli". Sebelum balik ke rumah kami singgah di nursery untuk beli pasu bunga dan pokok bunga jam 10. Sesampai di rumah, baru saya teringat "bukan kita nak beli susu dan pampers ke keluar tadi!"
en husband :" Mmmmmm...." 
Sah kami dah terlupa langsung. Nasiba baikla susu dan pampers masih ada cuma nak beli  barang-barang tue untuk stok bulan nie. Mmmmm...itula leka dengan barang lain dan karenah anak-anak. Itu baru anak tiga, kalau orang lain yang ramai anak tue, macammana la gayanya...Huhu

Petang tue, sebelum en husband pergi kerja Yasmin dah pesan suruh balik awal dan beli jam. Mmmm memang en husband kena tepati janji la sebab Yasmin nie jenis yang akan ingat janji-janji yang ditaburkan. Selagi tak dapat apa yang dia nak, selagi tue la dia akan mintak tanpa jemu. 
Inilah jam baru kami. JANJI DITEPATI. :)
Korang perasan tak apa yang pelik dalam gambar nie?

Betul tak perasan?


Tengok tue muka en husband dah booolaaat macam bear-bear!
Hahahaha...

Tiada ulasan:

Entri Popular