Rabu, 24 Oktober 2012

** BiRThDaY My LuV with mY Lil PriNCeSS

Privasi, simple dan santai.......
Itu keperluan utama dalam penyediaan birthday surprise kali nie..Just for my luv husband.

Bila reminder telefon saya berbunyi jam 9am pd 17 September 2012, baru saya teringat "bufday my husband today!". Alamak !!!...saya memang terlupa...hari sblm tue igt nak wish happy birthday for my husband melalui msg jam 12.01pm. Tp tertido...bgun pagi sibuk uruskan anak2 terlupa terus ttg birthday 'boy' tue dan terus g keje.....mmmmm..sorry my dear...

Bila tersedar dr lamunan tue (ngee)...saya pun tpikirla beberapa idea yg agak kreatif jugak utk 'suprise' kan my husband..sambil buat keje di opis kpala dok kira2 je idea mana pling mudah, jimat dan yg plg penting 'suprise' kali nie akan meninggalkan secebis kenangan utk my husband. 

Jadi setelah di congak2, saya rasa celebrate di rumah adalah yang terbaik. Majlis makan-makan dengan sedikit deko2 utk birthday 'boy' (kalo celebrate kat hotel ke, restoren ke xda la deko2 cam nie). Ini setelah mengambilkira keselesaan dan kemudahan utk yasmin, amani dan aleesya (geng puteri-puteri manja tue) turut serta dlm suprise birthday utk abah kesayangan my lil princess nie.

Setelah settle keje-keje yang penting di opis, jam 12.30 pm saya dah keluar dari opis (nie kalo bos cari nie, kantoi..tp slalu waktu2 ni bos jarang cari saya huhu) utk cari barang-barang nak wat majlis makan-makan nie. Mula2 saya ke restoran Pizza Hut order spagheti. Saya ckp kat waiter nak amik jam 5.30 pm. Lepas tue saya terus bergegas ke kedai Borong Din untuk cari kertas putih (yg bulat2 tue) utk deko2 dan pergi kedai buku utk beli birthday card. Sehala dgn kedai buku tue ada kedai kek, jadi saya terus g jengok2 kek mana yg sesuai utk celebration kali nie. Dlm dok tinjau2 tue satu kek pun saya tak teringin nak mkn (pehal la budak nie...dia plak lebih2, padahal kek tue bukan utk dia..huhu). Lastly saya beli kek dlm mug kecik2 tu 3 bekas...berbaloi la 1 bekas walau kecik mau RM 7 sebekas. Saja nak wat kelainan, selalu celebrate kek besar2 dah boring kot. Lagipun setakat nak mkn 4 branak (xtermasuk baby aleesya) tentu tak abis. Jadik jgn membazir! Dah selesai membeli saya terus balik opis. Tak sabar nak mendeko bersama min dan amani balik nanti.

Bila sampai je rumah petang tue dan settlekan apa2 yg patut, saya minta husband dan anak2 dok diam2 dlm bilik sbb saya ada suprise utk dia...husband pun ikut je la kan sbb dia tahu dah tentu2 suprise birthday utk dia..huhu...Setelah bertungkus lumus lebih kurang 1/2 jam utk melekat word2 di cermin, hidang makanan di atas meja, nyalakan lilin dan lampu yg samar2...(di bantu oleh princess yasmin, "TQ min tlg ibu mmuahhh")

Akhirnya JENG!..JENG!....inilah hasilnya celebrate birthday hari tue...sweet x?...husband keluar je dr bilik terus terkejut dan terharu di sambut dengan 2 org princess dan dekorasi yg simple dan nice 2 see...Birthday boy pun dipaksa tukar baju cantik2 ckit wlupun celebrate kat rumah jer....hehe

SMILE!!!

Baby aleesya jer xda coz dia sedap jer tido dlm bilik..:)
Pertandingan senyuman siapa paling manis...birthday boy control hensem tue....hehe


Tiada ulasan:

Entri Popular