Rabu, 14 November 2012

~ Nur Amani Qistina ~

Kelmarin (selasa) cuti deepavali, esok (khamis) cuti sambutan Maal Hijrah ....hari ni (rabu) ramai staf ambil cuti..'cuti kapit' bahasa glamernya...ngee....jadi sape yang ambil cuti hari ni dapatla cuti 5 hari...start selasa, rabu, khamis, jumaat dan sabtu....wah! bestnya..............tapi saya tak ambil cuti pun..ramai yang pergi bercuti.. tambah plak sekarang cuti sekolah....

Husband ada jugak ajak pergi bercuti...asalnya nak pergi Cameron Highlands tapi Aleesya kecik lagi, takut dia tak tahan sejuk...cadangan ke dua nak pergi Johor rumah adik saya (Nazirah) tapi saya rasa cam jauh sangat....letih woo..kalo anak meragam dalam perjalanan pergi dan balik...bukan sorang, bukan dua tapi tiga orang anak..mmm...saya tambah alasan lagi..."Aleesya tak boleh berjalan lagi, makan pun susu dan nestum jer (baru 5 bulan), tido pun cari buaian".....kan susah tue...itu belum tambah karenah kakak-kakaknya yang 'baik-baik' tue..

Cadangan ketiga nak pergi Terengganu boleh shopping..(umpan la tue) tapi tak jalan jugak....alasan saya, kalo bagi RM500 utk shopping ok....hohoooo...(comfirmla tak dapat, nextmonth mgkin boleh sbb dpt bonus...hehe)..

Cadangan keempat nak pergi Melaka dapat naik kapal atas sungai tue....(ni akibat tgk citer SEPAHTU la nie....pengambaran babak cinderela tue buat kat tepi kapal di Melaka).....mmmm....masih berat jugak hati saya nak ikut....akhir kata...husband saya cakap kat Amani " Amani, kita p Melaka nak, tak payah bawak ibu dan Aleesya, nak tak?".(bukan sekali dua ayat nie keluar depan saya, dah letih nak dengar tapi saya buat 'DERK' jer...amik kau)..semua tue ayat nak pujuk saya pergi jugak la tue...akhirnya saya pun ciptala ayat macam nie "nanti Aleesya dah setahun boleh berjalan, boleh makan macam-macam bolehla kita pusing satu Malaysia...nak?"..AMIK KAU!!!...saya ingat dah tentu berbunga-bunga kembali hatinya yang terluka tue...rupanya telahan saya tidak tepat....dia masih buat ayat nak p Melaka ngan Amani...pergila kalo rasa boleh pergi...takut sekerat jalan, dah patah balik....huhuhu.....Amani kan lagik susah di kawal pergerakkannya..ikut sodap kaki dia je nak berjalan...tak takut langsung dengan sesape...

Pernah sekali pergi TESCO, husband sibuk belek2 kasut sambil dukung Aleesya, saya berdiri kat luar kedai je utk tgk2kan Yasmin dan Amani... sesekali jengah jugak la tgk husband yang khusyuk belek2 kasut, Amani dan Yasmin main dekat-dekat saya je mulanya...
 
Tapi tiba2 dalam sekelip mata mata saya macam nak tersembul bijik mata nampak Amani dah lari jauh dari saya....takda langsung riak takut ke...risau ke....nak nangis ke tgk saya dan abah dia takda...muka dia happy go lucky berlari-lari macam TESCO tue umah dia yg sgt luas.....sampaikan saya plak yang berlari-lari dapatkan Amani...hossssssssshhhh  patah semangat......grrrr.....bila saya dpt je pegang tangan dia, dengan selamber je dia tanya "min na?..min?.....(gggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)...

dalam kereta masa balik ke rumah tue panjang jer husband bebel kat Amani..."lain kali kalo Amani lari macam tadi, kalo orang gila ambil Amani macam mana? dari pakai baju cantik2 nanti pakai baju buruk koyak sana-sini...skrg dpt naik kereta nanti kena jalan kaki, dapat tido dalam rumah nanti tido bawah jambatan...bla..bla....blaa......."...amani pun jawab dengan nada sedih "tak mou"...."tak mou"....(tapi boleh percaya ker? sbb selalu kalo min dan Amani buat hal, nie jer la citer yang ada...bila keluar citer nie, depa diam la kejap pastu wat perangai balik...mmmm sama jer)....ngeee....jadi berbalik pada citer tadi....ADA BERANI BAWAK AMANI JALAN2? toink...toink...tooooiiiiinkk....

Jangan stress dengan cerita-cerita ni...jom kita layan wajah-wajah 'nakal' Amani.....Gambar-gambar nie di ambil oleh Yasmin....saya pun tertanya macam mana la lil princess nie boleh sorang posing dengan pelbagai mimik muka, sorang lagi ambil gambar (ala-ala photographer ngan model)...mmmm...layan jer la.... 


mmm...merenung masa hadapan ke@ fikir betul ke 'cerita orang gila' abah aku nie...:b
 
senyumannnnnnn 'nakal'''''senget ckit mulut tue.....kui...kui...
 
senyumannnnn ikhlas....:)


utk orang yang selalu 'terkono' ngan perangai Amani........AMIK KAU!!!!

Haaaa.....takut tak.....antu kak limah tue......

nie photograher tak bertauliah tue....siap ambil gambar sendirik....ADA AKU KISAH....













nota : 
       **Macam mana 'nakal' nya kamu, ibu dan abah tetap sayang kamu....
         Macam mana 'degil' nya kamu, ibu dan abah tetap sayang kamu....
         Macam mana 'geram' nya ibu dan abah pada sikapmu, ibu 
         dan abah tetap sayang kamu....
         Macam mana 'marah' nya ibu dan abah pada kamu, ibu 
         dan abah tetap sayang kamu....
         Macam mana 'letih' nya ibu dan abah menjaga kamu, ibu dan 
         abah tetap sayang kamu....

Wahai anak-anakku Nur Yasmin Qistina, Nur Amani Qistina dan Nur Aleesya Qistina...... ketahuilah bahawa ibu dan abah sentiasa sayang kamu dan akan menyayangimu hingga ke hujung nyawa....

Wahai suamiku tercinta.....saya juga sayang kamu selamanya.....(walaupun sekarang saya tak nak ikut kamu ke mana2 tapi saya mahu ikut kamu hingga ke syurga :).

Tiada ulasan:

Entri Popular