Ahad, 24 Mac 2013

Cer teka apa tue?...

Assalamualaikum

Hai semua. Semoga korang sentiasa ceria dan happy selalu. Kalau yang tengah bermuram durja atau boring tak ada kerja atau tak tahu nak buat apa. Meh sini! Saya ada benda nak tanya. Satu teka teki.

Cer korang teka LUBANG APAKAH INI?
Lubang bulat-bulat dalam pasir nie saiznya sebesar genggaman tangan orang dewasa. Mula-mula dulu saya hanya perasan ada dua tiga lubang jer. Tapi seminggu dua nie makin bertambah pulak. Lubang ni ada disebelah pintu sliding rumah saya. Ada lubang yang semakin besar dari hari ke hari.

Amani pun dok tengah fikir apa la bendanya tue. Nampak pasir yang macam bukit tue? Ha kat situ la tempat lubang-lubang yang menjadi persoalan di hati tue.


NAK TAHU APA YANG SAYA FIKIR?

Mula-mula tue saya ingatkan KUCING punya kerja. Manala tahu masa saya dan en husband tak ada di rumah, dia berani datang dan buat ‘kerja’ kat lubang-lubang tue. Tau ‘kerja’ apa? Ha! kerja korek lubang – buang – kambus balik pasir. Namanya kerja u’uuuuhhh. Peel kucing kan macam tue. Baguslah dia buang dan dia kambus balik supaya tak busuk dan tak nampak t*H* dia kan. Tapi tekaan saya salah. 

Jadi sape yang jawapannya macam saya jawapannya adalah :

SALAH!!!!!!




En husband pun ingat kerja si kucing. Saya cakap bukan dan saja nak nyakat beliau, saya pun cakap itu tapak kaki anjing. Hhhhmmmm...muka dia terus confius!

“ye ke anjing. Macamana anjing masuk, pagarkan kunci?”

HAHA..bleh plak percaya apa yang saya cakap tue. Kui...kui.....kui...

"tak lah bukan anjing tapi ...."





BURUNG!


BURUNG CIAK RUMAH!!!

Jadi inilah jawapannya. Lubang nie tempat burung ciak rumah nie berkubang dan bermain guling-guling. Agaknya suhu panas kot. Jadi nak sejukkan badan, burung-burung nie guling-guling atas pasir nie. 

Bila dah tahu lubang tue tempat burung bermain. Budak dua orang nie terus khusyuk melihat gelagat burung-burung nie.   Dah tak sempat nak mandi dan pakai baju.

Best jer burung-burung tue berguling-guling

Bukan sekor tau, banyak ekor. Siap angkut geng.


Ha! ada tak yang jawapannya betul? Sila angkat tangan. Pada yang jawapannya betul TAHNIAH! Sila tepuk tangan untuk diri sendiri. Hehe.. 

Tiada ulasan:

Entri Popular