Rabu, 5 Jun 2013

Aktiviti sebelum tidur! (part 1)

Assalamualaikum

Pagi yang sepi. Jam 5.30 pagi saya selesai makan sahur. Pagi nie saya hanya bersahur air milo segelas dengan sebiji roti bawang yang saya beli dari Kek Sayang. Semalam masa berbuka saya dah overdose makan nasi bertambah-tambah sampai dua pinggan. Jadi pagi nie saya nak kurangkan pengambilan karbohidrat, saya hanya makan makanan yang simple (padahal roti dan milo pun penyumbang karbohidrat....lalalala.....mmm...takut berat badan bertambah punya pasal, tak nak makan nasi...nampak nasi macam nampak jarum penimbang terus berpusing ke angka-angka yang tak sepatutnya....huhu). 

Semalam sebelum tidur, sempatlah saya ambil ganbar aktiviti anak-anak sebelum tidur...Cuma yang tak bestnya Yasmin tak ada. Masih di rumah tok Bukit Selambau. Hujung minggu nie baru kami akan ambil Yasmin di sana sebab minggu depan Yasmin dan start sekolah. Yea...yea....happy!


Aleesya memang suka main sorang-sorang. Tak kacau orang. Dengan baju pun boleh jadi kerja...Amani tue usha-usha Aleesya tue tentu ada udang di sebalik mee.....:b

Sekejap baik, sekejap bergaduh...Amani memang tak boleh tengok Aleesya main sesorang. P.H.D (perasaan hasad dengki)  tue ada jer setiap masa

Suka sangat kacau Aleesya. Si booolaaat nie main elok-elok, dia angkat, dia dukung, pastu si Aleesya pasti menangis sebab tak suka dipaksa-paksa dan di dukumg-dukung. :(

Saya tak suka kacau hidup orang. Nak rileks!!! 
( tapi muka masam sebab Amani yang angkat Aleesya dan baringkan dia dekat situ)
Dah elok-elok Aleesya rehat sesorang sambil tengok tv. Amani kacau lagi. Berebut remote control tv yang ada pada tangan Aleesya. hai......budak nih!

Dah tak boleh tengok tv, Aleesya bangun main bunga ibu. Ha! ini ibu marah...Elok-elok jer bunga tue atas stand tepi sofa ibu letak, dia boleh buat main. Ini bukan mainan!!! Amani pulak sibuk jer nak gunting rambut Aleesya. Macam-macam Amani nih...


Letih main....rehat tengok tv....tapi sekejap jer macam nie...huhu

Aleesya sampai lapar...habis susu sebotol, bangun sambung main lagi....:)

Hish....tudung makanan pun Amani buat main... memang tak terlarang dah nih! sukahatilah...Tudung makanan tue sampai dah pecah-pecah depa buat mainan. Ingat kapal ke?

Saat nie Aleesya dah start menguap...mengantuk....tapi hati nak main lagi sebab lampu masih terang benderang....selagi tak tutup lampu memang tak tidur la si Aleesya dan Amani nie...Wajib tutup semua lampu bagi gelap gulita, baru depa boleh tidur. 
dah gosok-gosok muka...

bangun main lagi....panjat puloksssss.....mmmmmm
Tak ada anak lelaki pun dah rasa macam ada anak lelaki. Buasnya mengalahkan budak lelaki

Main bola puloksssss.......

Macam-macam aktiviti yang Amani dan Aleesya boleh buat dalam jangkamasa 1 1/2 jam sebelum tidur. Time main baik-baik tue, kita akan tersenyum...happy tengok depa main. Tapi time main, suka kacau orang, berebut barang, PHD datang nak dukung, buat perangai, kita pun mulalah hangin.....mmm tapi itulah pengubat hati kita. Terapi diri untuk hilangkan stress pada siang hari di tempat kerja. Bila tengok karenah anak-anak di waktu malam nie, itulah terapi minda kita. :) Sampai di sini sahaja, esok saya sambung lagi kisah aktiviti anak-anak sebelum tidur nie sampai depa nak tidur.

Semoga hari ini lebih indah dari semalam. Ceria-cerialah selalu.SMILE :)


Tiada ulasan:

Entri Popular