Selasa, 22 Oktober 2013

The Quay, Pulau Pinang

Assalamualaikum

Hai! Boring tak petang-petang nie? Kalau sesaper yang boring tue, jom kita ambil-ambil angin di tepi laut The Quay. Sekali sekala lepak bersama anank-anak di dataran Quay nie, best jugak. Selain dapat menikmati suasana petang dengan hembusan angin laut dan menikmati pemandangan kapal-kapal berlabuh (sambil-sambil berangan dapat naik kapal persendirian berlayar di tengah lautan dan sambil minum kopi di dalam kapal. Menari-nari di atas kapal macam Ronaldo Dicaprio dan Kate Winslate di dalam filem TITANIC..lagi?...Tetttttttttttttttttt!. Yang lain berangan sendirilah apa yang korang nak berangan..:b)

 Best jugak ek dapat lepak-lepak kat sini. Anak-anak boleh lari sesuka hati. Ikut korang la nak main apa pun, janji ibu dapat rest kat atas kerusi nie.

 Aleesya pun suka dapat main, lari, lepak-lepak kat sini. Walaupun cuaca panas, tapi tak adala rasa panas sangat sebab angin sedia-sedia ada dan menyejukkan badan.

 Kalau tak suka lepak buang masa, yang si ulat buku tue, bolehlah baca buku kat LIBRARY nie. Huhu.
Psst : Sebenarnya LIBRARY nie restoran dengan konsep makan-makan sambil reading. Saya rasala sebab tak pernah masuk pun makan dalam nie. :b

My LOVELY small family...:) 
KISS! mmmuaaaahhh

Nur Yasmin Qistina
My 1st anak dara!

Suka benorla si Aleesya dapat lari sana sini tanpa dikawal

En husband with little princess 

En. husband : Nani pi main jauh-jauh. Abah nak dating dengan ibu sat. Lama tak dating berdua macam nie. Nanti abah upah 20 sen.
Me : Yeaaaa..abah nak dating ngan ibu (dalam hati suka tapi saja tunjuk muka "yerk! ada hati nak dating lagi, anak dah 3" huhu)

Dating apa dating? Dah datang pun dengan 3 princess nie dah tentu-tentu kena dating bersama gigurl-gigurl nie jugak. Takde maknanya nak pergi main jauh-jauh. Kalau jauh 5 meter pun, abah dah bising "Nani! sini! main kat sini jer. Jangan pi jauh-jauh! Grrrrrr...."
Sebenarnya ibu jerk yang feeling-feeling nak dating lebih-lebih. Tapi abah tak da hati pun. (Itulah my MR.ARROGANT! :b) Mata abah asyik meliar jer memerhati 3 princess nie main. Takut benorla 3 princess nie lari jauh2 dan main panas. Bab-bab menjaga keselamatan dan kesihatan nie memang boleh serah dekat en husband 100%. PERFECT! Ada talent jadi polis dan doktor yang baik dalam keluarga.
:)

Tiada ulasan:

Entri Popular