Rabu, 22 Mei 2013

Aleesya 11 bulan tapi belum ber.....!

Assalamualaikum 

Cepat benar rasanya si Aleesya membesar. Pejam celim pejam celik, si booolaaat nie dah 11 bulan. Menghitung hari jer ke tarikh 1 Jun 2013, genap umur Aleesya setahun. Aleesya...seorang yang pandai membawa diri dalam semua situasi. Tak banyak meragam dan mudah tersenyum....:)

Mudah dibawa berjalan-jalan sebab kalau dia mengantuk, dia akan lentok dibahu saya @ en husband. Belum cukup umur setahun, dia dah 'dibenarkan' makan macam-macam. Alhamdulillah semuanya ok walaupun dia makan macam-macam. Perut tak meragam, membuang pun mudah (cuma kadang-kadang ada jugala sembelit tapi saya berikan dia minum banyak air masak dan semuanya kembali menjadi ok :p). Giginya dah ada 6 batang. Empat batang di bahagian atas dan 2 batang di bahagian bawah.

Tapi yang terlewat untuk Aleesya nie adalah Aleesya belooooommmmmmmmmmm disunatkan. Huhu...Terlupa dengan kesibukan harian hingga terlupa tentang perkara yang satu ini. Kakak-kakaknya dulu boleh jer duduk, wajibla pergi klinik jumpa doktor untuk disunatkan. Kecik-kecik nie mudah sikit sebab mereka tak banyak karenah dan meragam. Takut benoooorla kalau si Aleesya nie menjerit-jerit dan menendang-nendang doktor yang akan menyunatkannya nanti. :b

Gaya duduk mengalahkan YB hokey...
Saya tak ajar nih duduk macam nie. Sporting plak dia hari nie nak bergambar. Cayalah Cha...
Nak lari dah la tu. Jemu lama-lama atas buaian tue. Kejap jer dia boleh 'bersopan-santun' atas buaian nie. Yang lain dia asyik berdiri, duduk, nak panjat tempat letak tangan dekat buaian tu, nak turun dan macam-macam. Layan jer la...petang nie cuaca tak panas sangat macam biasa. Pukul 6.30pm matahari dah tak silau membahang. Redup-redup jer cuacanya. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa...Mmmmmhhh best jer bersiar-siar dekat laman nie. Kalau hari-hari cuaca macam nie kan best. :)
Comel tak Aleesya? (baca dengan nada KAK TON...hahaha)

Aleesya pun bukan main suka lagi. Ha nampak tak giginya yang 6 batang eituhhh?...
Aleesya...jangan suka sangat tau! Hujung minggu nie ibu dan abah nak bawak Aleesya jumpa doktorrrrrr....:b

Tiada ulasan:

Entri Popular