Ahad, 28 Julai 2013

Tekanan darah rendah lagi...

Assalamualaikum

Pening, berpinau-pinau mata, rasa nak muntah dan badan melayang macam nak pitam. Itu simpton-simpton tekanan darah rendah. Mmmm datang lagi...

Saya dah nak sampai opis dah tadi. Tapi separuh jalan, saya rasa semua simptom di atas makin kuat. Akhirnya saya buat keputusan terpaksa cuti hari nie. Rasa macam nak tongkat mata masa drive kereta. Bila pejam, kurang sikit rasa pening dan berpinau mata. Rasa macam nak cepat sampai rumah. 

Tidur 2 jam, bila bangun tetap rasa badan lemah tapi pening makin berkurang. Saya check BP. Hasilnya bacaan bawah rendah sedikit daripada normal.  

Memang en husband beli benda nie untuk simpan di rumah. Mudah nak check kalau ada simptom-simptom macam di atas. Tak perlu lagi nak ke klinik. Sebab tekanan darah rendah memang tiada ubat cuma kalau ke klinik pun, doktor hanya nasihatkan untuk berehat. 

Ok, saya cuba nak update entri nie saja. Semalam pun tak sempat nak update kan! Petang semalam pun dapur saya tak berasap. Tak ada selera dah sekarang. Nak makan apapun tak tahu, jadi saya jengahla bazar tengok juadah apa yang boleh menambat selera.


Ikan masak cuka

Gulai ikan tenggiri

Ayam masak cabai

Kerabu  mangga.
Ini jer penambat selera.  

Pikah beli ayam golek madu.

Biasanya ayam golek cicah air asam memang menambat selera. Tak makan nasi pun takpe. Ratah jer ayam nie sampai tinggal tulang. Tapi sekarang ayam golek hanya tergolek jer dalam pinggan sampai ke sahur. Sahur pun tak habis, akhirnya tergolek di dalam peti sejuk. 

Murtabak. Biasanya tak sempat berbuka, dah tinggal separuh 3 princess tu makan. Tapi sekarang 3 princess tue pun dah tak pandang murtabak nie.

Hari nie tak tahu nak masak menu apa. Korang ada idea? Harap-harap petang nie tak ada le lemau lagi. Nak sambung tidur jap. 

:)

Tiada ulasan:

Entri Popular